भगवान शाक्यमुनी तथागतको नेपाल मण्डल आगमन |
शाक्यमुनी बुद्ध हुनु अगादि, सारा प्राणीहरुको हित सुख शान्तिका लागि, वहां असंख्य कल्प वर्षहरुमा अनेक बोधिसत्व जीवनमा अनेक पारमिताचर्या चलाएर: अचिन्त्य बोधिस्म्भार पुरा गरेको अपरमिता पुण्यको प्राभावले अन्तिममा तुषिता भुवनमा स्वेतकेतु बोधिसत्वको रुपमा जन्म लिनु भयो | त्यहिं बसि: वहांले पन्चमहाविलोकन ( देश, काल, परीस्थिति) गरी हेर्दा मर्त्यमन्डल्को जम्बुद्विपमा सद्धर्म शासन लोप भएर, त्यहाँ हित सुख निम्ती उद्धार गर्ने समय भएको: अवस्था महशुस गरि: अनागत बुद्ध आर्य मैत्रेय बोधिसत्वलाई ( भविष्यमा आउने - शाक्यमुनी बुद्ध पछीका बुद्ध ) , आफ्नो ठाउंमा राखि: शाक्यकुलमा, कपिलवस्तुको जंगलमा स्वांयापुन्हिको दिनमा जन्म लिनु भयो | हुर्किंदै गए पछी चतुषष्स्थी (६४) कला सिकेर , त्यही कला प्रदर्शन गरी वहांले यसोधरा संग बिवाह गर्नु भयो | एक दिन अनित्य संसार देखेर: मनमा बैराग उत्पन्न भएर दरवार बाहिर घुम्न निस्केको बेला, बिभिन्न प्रकारको दु:ख हरु देखेर, यो दु:ख रहित जीवनको अनुसन्धान गर्नको निम्ती, एक रात सम्पुर्ण राज्य वैभव त्रित्याग गरि: महाभिनिष्क्रमन गरी जंगल तिर पस्नु भयो | वहांले अनोमा नदी तरेर: स्वयम्, चुडाकर्म गरेर: नैरन्जना नदीको किनारमा बसि: ६ बर्ष सम्म घोर दुष्करचर्या गरी तपस्या गर्नु भयो | पछी पिपलको वृक्ष मुनी बसी ध्यान बसेर : अनुत्तर सम्यक संबोधी ज्ञान प्राप्त गरी, अनन्त्कोती मार सैन्यलाई दमन गरी: मारलाई जितेर, उंहा सम्यक संबोधी बुद्ध हुनु भयो | ॠषिपत्तन मृगादवनमा सर्वप्रथम धर्मचक्र प्रवर्तन गरीसके पछी: पुन वहुजन हिताय, वहुजन सुखाय भन्ने सुत्र बोकेर, देश देशान्तर भ्रमण गरि: वहांले, धर्मोपदेश दिनु भयो |
त्यस्तै गरी आफुलाई जन्म दिएका आमा, मायादेवीको गुण सम्झेर, अनन्तोपकारको निम्ती, स्वर्गको त्रायतिंस भुवन सम्म गएर: धर्मोपदेश गरि: ३८ लाख योजन पार गर्दै, असंख्य देवगणहरुले बाटो देखाएर, भागवान इन्द्रले छाता ओधाई: संकास्यनगरमा अवतरित हुनु भयो |
Facebook: Prazol Maharjan | Instagram: jhigunepa | E-Mail: jhigunepa@gmail.com
Lord Buddha accompanied by various Gods and Goddesses, when descending down to the Earth after giving Sermon in Trayatimsa Bhuvan in Heaven |
यस्तो प्रकारको धर्मोपदेश गरेको हेर्न नसकेका धेरै तिर्थीकवादिहरु संग शासत्रार्थ गरि: दिव्य प्रतिहार्य देखाएर : धेरै लोकजनहरुको बोध गरेर: आफ्नो बुवा महाराज, शुद्धोदन भेट्नको निम्ती कपिलवस्तुमा पाल्नु भयो - त्यती बेला वसपोल शाक्यमुनी बुद्धको सम्मानको लागी सहापती महाब्रम्हा, विष्णु, महेश्र्वेरादी , इन्द्र, यम, वरुण, कुबेर, लक्ष्मी, सरस्वती आदी असंख्य लावालस्कर आएर लुम्बिनी बनमा पुगेर : धुमधाम संग वहांको स्वागत समारोह भयो | यही सिलसिलामा विपश्वी आदी अतित बुद्धहरु आगमन गरेको पुर्व समय, सम्झिदैं: आफ्नो शिष्य - शालिपुत्र, मौदगल्यायन्, एवं आनन्द भिक्षु संगै ल्याएर : श्री स्वयम्भु धर्म धातु महाचैत्य दर्शनको निम्ती काठ्माण्डु उपत्यका शुभागमन भयो |
यस् समयमा काठ्माण्डु उपत्यका भित्र किराती राजा, हुमति (जितेदस्ति) को राज थियो | शाक्यमुणी बुद्ध उपत्यका भित्र प्रवेश गरि:केहि समय किण्डोलमा विश्राम गरि: सरासर, स्वयम्भु डांदा माथी गएर : स्वयम्भुको अतित गौरव स्मरण गरेर : श्रीस्वयम्भु महाचैत्यलाई श्र्द्धा पुर्वक तृप्रदक्षिणा गरी, स्त्रोत पाठ गर्नु भयो |
शाक्यमुनी बुद्ध नेपाल मन्डल आगमन गरेर १६५० शिष्यहरु बानएर मन्जुश्री स्मृती चैत्य र नैरात्म गुहेश्वेरी दर्शन गरेर, स्वयम्भु पर्वतबाट फर्किनु भयो | इतिहांसविदहरुका भनाइ अनुसार , स्वयम्भुबाट नाला तिरको बाटो भएर सुवर्ण भुमी पर्वत नमुरा (नमोबुद्ध) प्रस्थान गर्नु भयो | त्यस पवित्र पुण्य भुमिमा पुगेर: पुर्वानुस्मरण (पहिलेको जन्म) ज्ञान सम्झेर: आफु पनौतीको राजकुमार महासत्व भएर जन्मेको बेला, एउटा बाघ, आफ्ना ५ बच्चाहरु संग भोकाएर लाचार भएर जंगलमा भेटेको समयमा, आफुले आफ्नो जिउको मासु आफै काटेर खुवाएको सम्झना गर्दै, त्यस वनमा भएको एउटा दोमारलाई देखेर, बुद्ध स्वयमले त्री-प्रदक्षिणा गर्नु भयो | यसरि भागवान शास्ताले, एउटा साधरान दोमारलाई प्रदक्षिणा गरेर वन्दना गरेको देखेर: शालिपुत्र भिक्षुले अभिवादन पुर्वक सोध्नु भयो - ' भो शास्ता! यस्तो साधारण दोमारलाई किन हजुरले नमस्कार गर्नु भएको ?'
भगवाण बुद्धले जवाफ दिनु भयो - ' हो यो स्थानमा बसेर मेरो पुर्वजन्ममा महासत्व भन्ने राजकुमार भएर जन्मेको बेला: मेरो मनमा सारै करुणा जागेर यहाँ एउटा बाघ र त्यस्का बच्चाहरुलाई आफ्नो मासु काटेर ख्वाएर आफ्नो जीवन दान गरेर त्यो बाघ र त्यस्का बच्चाहरुलाई आत्मसन्तोष गरेर: बोधीचर्याब्रत चलाएको सिद्ध भुमी हो |"
यसरि आफ्नो सिष्यहरुलाई त्यस घाटनाको प्रतित गराउनको र पुर्ण श्रद्धा उत्पन्न गराउनको निम्ति, शाक्यमुनी बुद्धले मुसुमुसु हांस्दै: त्यस पवित्र सिद्ध भुमिमा आफ्नो खुत्ताले बजार्दा, तत्क्षण्मै, त्यो भुमी बुद्धआनुभावले चर्केर : त्यस भित्र साक्षात्, महासत्वको शरिरको हड्डीहरु छर्लंग देखियो | यसरि जुगौंजुग सम्म पनि सुवर्ण वर्णको अवशेष सुरक्षित भईरहेको देखेर: सबै शिष्यवर्गहरुले राम्रो संग श्राद्धाभक्ती राख्दै: दर्शन र पुजा गर्नु भयो |
पछी यस्, पवित्र महासत्वको अस्ती धातु स्वागत सत्कारको निम्ती आयुष्मान शालिपुत्रका बुवाले सोही स्स्थानमा यथोचित्त प्रामाणले सुन्दर चैत्य निर्माण गर्नु भयो | यस् पुन्यभुमी स्वयम्, शाक्यमुनी बुद्धले वन्दना गर्नु भएको स्थान भएकोले यस्, स्थान 'नमोबुद्ध' भन्ने नाम बात प्रसिद्ध हुन गयो, यस्लाई अपभ्र्ंश रुपमा , आज भोलि, 'नमुरा' भनेर भन्ने गरिन्छ |
शाक्य्मुनी बुद्ध यस्, स्थानमा, पाल्नु अगि सुन्दर उपवन, नाला देशमा एउटा वर्षावास पनि गर्नु भयो | शाक्यमुनी बुद्धका दाजु भाइहरुले पनि यस उपत्यकामा आश्रय लिनु भएको कुरा, मुल सर्वास्तिवाद विनयमा प्रमाणित गरिएको छ | फेरी शिष्य आनन्द पनि उनिहरुसंग भेट्नको निम्ती, उपत्यका प्रवेष गर्नु भएको थियो | नाला र त्यस्को नजिकै भएको पोखरि र ठाउं, गौंतम बुद्धको जीवन चरित्र संग सम्वन्धित भएको देखिन्छ | स्थानीय नाम र कथाले शिलालेख जस्तै नेपालको इतिहास बुझ्न सहायक भए पनि नाला देशसंग सम्बन्धित ठाउंहरुको नाम बुद्धको जीवन संग सम्बन्धित भएकोले, भगवान बुद्ध: नेपाल उप्त्यकामा एउटा वर्षा वास गर्नु भएक प्रमाणित हुन्छ | बुद्धत्व प्राप्ती गर्नु अगि पनि काठमाण्डु उप्त्यकामा केहि समय बिताउनु भएको पनि सम्भव हुन सक्छ |
मुल सर्वास्तिवाद विनय ग्रन्थ जतिकै प्रशिद्ध प्राचिण बौद्ध वाङ्,मयमा यस्त्व लेखिएको छ - शाक्यमुनी बुद्धको जीवनकालमा, नेपालको राम्रो उन्नती हुंदै थियो र यहां प्रसिद्ध बौद्ध भिक्षुहरु प्रवेश गरेका कुराहरु वर्णन गरिएको छ | शाक्यमुनी बुद्धका उपस्थापक, भिक्षु आनन्द आफन्तजनहरु भेट्न, नेपाल प्रवेष गर्नु भएको कुरा देखिएकोले , बुद्धका प्रमुख सिष्यहरु, स्वयम बुद्ध संगै बराबर नेपाल आउनु हुन्थ्यो होला |
शाक्यमुनी बुद्ध नेपाल आगमन गर्नु भएको , उहांको जीवनकालको अन्तिम समय तिर भएको अनुमान गर्न सकिन्छ | कारण, बुद्धत्व प्राप्त गरी सके पछि: मगध र गंगा-यमुनाको कछरा तिर उहां धेरै प्रसिद्ध भए पछी मात्र हिमालय सन्निवर्ती (नजिकैको ) यस ठाउंमा आउनु भएको थियो | संभवत: भगवान बुद्धको आगमन इस्वी भन्दानि अघी: नं ५२० बर्ष पहिले भएको हुन सक्छ |
आनन्द भिक्षु नेपाल आउनु भएको समयको बारे,यसरि उल्लेख गरिएको छ- आनन्द भिक्षु आफ्ना आफ्न्तहरु भेट्न नेपाल आउनु भयो | त्यस पछी फर्केर श्रावस्ती पुग्नु भयो | त्यहां बसेका भिक्षुसंघहरुले स्वागत गर्नु भयो तर आनन्दको पाइताला चिसोले फुटेर चर्केको अवस्था देखेरे एक्दम अपमानित भयो | हिंड्न सम्म पनि गाह्रो भएको देखियो |
यस्त्व अवस्था देखेर : साथी हरुले सोध्यो - आनन्दले उत्तर दियो - '' आफ्नो धर्म रक्षाको निम्ती यदी आफ्नो शरिर नष्ट भए पनि : वास्ता छैन |" एउटा सिस्ष्यले उहांको प इताला फुतेको कार ण सोध्दा , यसरि उत्त र दिनी भयो - "नेपाल चारै तिर पहाड पर्वतले घेरिएको , हिंउको ठाउं, त्यसै गरेर चिओ हावा लाग्ने , पानी पनि चिसो चिसो झरना बट झ रि राख्ने, धुंगाको बाटो नांगो खु त्ता हिंड्नु पर्ने भएको कारणले गर्दा , मेरो खुट्टाको अवस्था यस्त्व भएको हो |" अनि त्यस भिक्षुले, फेरी प्रश्न राख्यो - " त्यहांका मानिसहरुले रक्षाको निम्ती जुत्ता लगाउने गर्छ, तर हजुरले मात्र किन नलगाउनु भएको ? " आनन्द भिक्षुले हांस्दै उत्तर दिनु भयो - "म भगवान बुद्धको अनुयायी हुं: धर्म रक्षाको लागी मैले आफ्नो पइतालाको पर्वहा गर्दिन | "सारा भिक्षु गणहरुले आनन्दको जिद्दी देखेर: छ्क्क पर्यो | उनिहरु आफुहरु जुत्ता लगाउने विषय बारे, मतभेद भयो | अब यस्, विषयको शंका समाधान गर्नुको निम्ती सबै भगवान बुद्धको आश्रम गएर प्रार्थना गर्यो |
वहांले आज्ञा गर्नु भयो - " शरीरनै धर्म गर्ने साधन हो: धर्म रक्षाको निम्ती शरिरको रक्षा गर्नु पनि अनिवार्य हुन्छ; अत: हिंउ र चिसो बाट बच्नको निम्ती , भिक्षु भए पनि जुत्ता लगाए पनि हुन्छ " | यो कुरा सुनेर सबै भिक्षुगणहरु प्रशन्न भए |
मैले यो लेख्, सुप्रसिद्ध बौद्ध धर्मका विद्वान, स्वर्गिय हेमराज शाक्यजिले नेपाल भाषामा लेख्नु भएको, श्री स्वयम्भु महाचैत्यमा लेखेको नेपाली भाषामा अनुवाद मात्र गरेको हुं | वहां प्रती मेरो हार्दिक नमन र श्रद्धा सदैव रही रहने छ | त्यस्तै गरेर मलाई संधै लेख लेख्न प्रोत्साहान र मद्दत गर्नु हुने, सक्वोका प्रसिद्ध इतिहास विद्, नेपाल भाषा र नेवा संस्कृतिमा कयौं बर्ष देखी योगदान दिंदै आउनु भएका, मेरो गुरु: सक्वो निवासी- प्रकाशमान सक्वो तबालाई धेरै धेरै सुभाए, म संधै तपाइं प्रती आभारी छु |
References
1. "शाक्यमुनी तथागत आगमन " , श्री स्व्यम्भु महाचैत्य - Hemraj Shakya , a prominent scholar of Buddhism from Kathmandu Valley.
Comments
Post a Comment